حجت الاسلام تقوی: تربیت یافتگان مکتب عاشورا نقشه سیاسی جهان را متحول می کنند
نويسندگان
جدیدترین مطالب
لینک دوستان

تبادل لینک هوشمند
برای تبادل لینک  ابتدا ما را با عنوان لیلان و آدرس shiz.LXB.ir لینک نمایید سپس مشخصات لینک خود را در زیر نوشته . در صورت وجود لینک ما در سایت شما لینکتان به طور خودکار در سایت ما قرار میگیرد.





حجت الاسلام تقوی ادامه داد: مگر بهمن 57 را فراموش کرده اید که مردم به خیابان ها ریختند و گفتند نهضت ما حسینی است؛ نهضت عظیمی که در زمان ما اتفاق افتاده است، شعله از شور عاشورایی امام حسین (ع) دارد.

رئیس شورای سیاستگذاری ائمه جمعه سراسر کشور در ادامه سخنان خود در جمع نمازگزاران تهرانی، فعالان در عزاداری های ماه محرم را دعوت کرد تا مکتبعاشورا را برای نسل جوان تفسیر و تبیین کنند.

وی به ادامه بحث سیره نبوی و تشکیل مدینه النبی پرداخت و گفت: مسجد محور ایجاد وحدت و حضور مردم در صحنه و اطلاع رسانی در مدینه النبی بود. نقش مسجد در مدینه النبی نقش بسیار سازنده و فعالی است.

حجت الاسلام تقوی افزود: با تأسیس حکومت اسلامی و تأسیس مسجد، نهاد آموزش هم شکل گرفت. دانش و آگاهی های علمی قوام و قیام جامعه ای است که در مدینه النبی زندگی می کند. مسلمان کسی است که آگاهی های علمی او بالا باشد.

رئیس شورای سیاستگذاری ائمه جمعه سراسر کشور افزود: تعصبات قومی اعراب جاهلیت مانع وحدت جامعه اسلامی بود و نبی مکرم اسلام یکی از برنامه های خود را مبارزه با تعصبات و خرافه های بی جا قرار داد.

وی با تأکید بر لزوم دوری از تعصب در جامعه اسلامی، افزایش آگاهی های مردمی و مبارزه مستقیم با خرافات را از روش های پیامبر اکرم(ص) در مبارزه با تعصبات و خرافه ها دانست.

حجت الاسلام تقوی در پایان تصریح کرد: مسجد، قلب تپنده مدینه النبی، و نهاد آموزش، رکن دیگر این مدینه است و مبارزه با خرافات و تعصب از برنامه های گسترده جامعه نبوی است که می کوشد آنها را از صحنه اجتماع حذف کند تا جامعه نورانی شود.


نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:





[ جمعه 13 بهمن 1391برچسب:, ] [ 22:26 ] [ سید باقر دینی . ]

درباره وبلاگ

به وبلاگ ندای لیلان خوش آمدید




موضوعات
آرشیو مطالب
لينک هاي مفيد
امکانات وب

نام :
وب :
پیام :
2+2=:
(Refresh)

<-PollName->

<-PollItems->

خبرنامه وب سایت:





آمار وب سایت:  

بازدید امروز : 2
بازدید دیروز : 0
بازدید هفته : 8
بازدید ماه : 383
بازدید کل : 83576
تعداد مطالب : 105
تعداد نظرات : 22
تعداد آنلاین : 1

زیارت عاشورا